Wednesday, February 25, 2009

Sampin for Hantaran

Dear readers,

I'm going to buy sampin for hantaran tunang this weekend. But, baru je mengenalpasti 2 kedai yg jual sampin yg stylo kat area shah alam. 1 is in Plaza Masalam and 1 is in SACC Mall.
If I were to choose a design, I would choose from songket istana or songket Terengganu. But, I'm afraid my choice nanti akan ada elemen2 feminin.. dari segi colour dan motif design.Hehe.. Takut tak sesuai pulak ngn jiwa raga si pemakai. So, biar la bakal tunang pilih sendiri..

These are the designs which i found interesting.
Can look more di sini dan di sini.


Love this one, gorgeous color and design. Yang belakang tu ye, depan tu kain linen.


This is sampin songket sutera, a bit different but i like it!


Sorry la Mawi, aku bukan lah fan, tapi sampin kau tu mmg buat aku jatuh cinta. i've seen this in SACC mall.


I always love silver sampin, nampak exclusive



OK, this one also gorgeous and ada pastel colours which makes it look soft, tapi harga nya, gulp.. *berpeluh saya*


Yang ni corak sampin cantik and simple, kalau nak tone down a bit, this is perfect already!


Daisypath Wedding PicDaisypath Wedding Ticker

6 comments:

  1. bawak keta jap, gi Pasar Payang@KT. worth the trip. trust me.

    ReplyDelete
  2. aiyak, saya sebagai salah sorang pengangkat dulang nanti, baru teringat. Sampin aku semua dah ketot. Ish nasib baik terbaca jap. Nak kena gi runner beli nieh.

    ReplyDelete
  3. buih: oh no..how i wish i have the time..kat sana sure murah and cantek kan? :(

    xul: sampin boleh shrinking ke .. teehee

    ReplyDelete
  4. Babe, Kat SACC tu yg dekat sebelah kedai Den Wahab kan?
    Kat situ canteks canteks gak :)

    ReplyDelete
  5. kat medan mara pon bnyk choices...*kasiox*

    ReplyDelete
  6. momma: aah..kat sana lah yg ada cantik2..yg i paling minat, ada sampin songket tenun atas sutera. Harganya: RM8k. *fainted*

    kasiox: ok..saya cuba pergi ke medan mara.

    ReplyDelete

Wedding Bells